کرایو تراپی (Cryotherapy) یا فریز کردن یکی از روش های درمان زگیل تناسلی می باشد. زگیل تناسلی در اثر ویروس HPV  ایجاد می شود و یکی از بیماری های آمیزشی شایع در سراسر دنیا محسوب می گردد. درمان زگیل تناسلی از پخش شدن عفونت جلوگیری می نماید. از روش‌ های متفاوتی جهت رفع این ضایعات پوستی عفونی استفاده می شود: روش هایی مانند کوتر، لیزر و فریز کردن که در این مقاله روش فریز زگیل تناسلی درکرج مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

چگونگی به وجود آمدن زگیل تناسلی

عواملی مانند ایجاد رابطه جنسی محافظت نشده با شرکای جنسی مختلف، وجود سایرعفونت های مقاربتی، برقراری رابطه جنسی در سن پایین و سیستم ایمنی ضعیف و … می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی در مردان و زنان شود. همانطور که ذکر شد زگیل های تناسلی به علت عفونت با ویروس HPV در نواحی واژن، مقعد و آلت تناسلی ایجاد می گردند.

برقراری تماس فیزیکی با زگیل تناسلی شریک جنسی آلوده باعث انتقال این بیماری می گردد. گاهی این ویروس در روی سطح پوست فرد وجود دارد اما با چشم هیچگونه زگیلی مشاهده نمی گردد.

زگیل تناسلی می تواند به صورت برجستگی های کوچک گوشتی و گاهاً با ظاهری مشابه گل کلم در دستگاه تناسلی یا اطراف آن دیده شود.

این زائده ها علائم خاصی ندارند و فقط گاهی ممکن است مواردی مانند سوزش، خارش، درد، تورم، التهاب یا  خون ریزی از خود نشان دهند که تا چند هفته بعد از درمان بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج

بیشتر بخوانید : زگیل تناسلی چیست؟

نحوه ی درمان زگیل تناسلی با روش فریز یا کرایو تراپی

فریز زگیل تناسلی در کرج روشی است که به جراحی نیاز ندارد. در این نوع درمان، زگیل ها به کمک ماده سردی مثل نیتروژن مایع در دمای 180- درجه چندین بار به حالت انجماد در آمده و دوباره ذوب می شوند. هر یک از زگیل‌های تناسلی باید به شکل جداگانه  فریز گردند. در انتها و در زمان فریز شدن زگیل ها، خونرسانی به بافت زگیل انجام نمی شود و همین موضوع باعث نابودی این زائده های گوشتی می گردد. زمان انجام کرایو تراپی با توجه به تعداد و سایز زگیل ها متفاوت می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده حدود 75 درصد از بیمارانی که از روش کرایو تراپی استفاده کرده اند، جواب قطعی گرفتند و حدود 15 درصد اظهار نموده اند که زگیل ها دوباره برگشته اند. در این روش امکان انتقال زگیل به سایر نواحی بدن وجود ندارد. البته به این نکته نیز توجه نمایید  که وقتی زگیل ها پاکسازی می شوند باز هم ویروس HPV به صورت ضعیف شده در بدن باقی می ماند. تاکنون هیچ درمان قطعی برای نابودی ویروس HPV کشف نگردیده است. البته تزریق واکسن HPV یا واکسن گارداسیل باعث کاهش احتمال آلودگی به ویروس HPV و بروز زگیل های تناسلی می شود.

مزایا و معایب فریز کردن زگیل تناسلی در کرج

از مزایای روش فریز زگیل تناسلی در کرج باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درمان و بهبودی سریع
  • عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن
  • درد بسیار کم و قابل تحمل
  • عدم ایجاد جای زخم

معایب روش فریز کردن زگیل تناسلی شامل موارد زیر می شود:

  • احتمال لزوم چندین جلسه درمان
  • احتمال ظاهر شدن اسکار جزئی
  • التهاب و تورم موقت در موضع درمان
  • سوزش یا درد جزئی در حین درمان

بیشتر بخوانید : تزریق واکسن گارداسیل اصل آمریکایی در کرج

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب عروسکی در کرج

مراقبت های بعد از فریز زگیل تناسلی در کرج

روز قبل از جلسه درمان با کرم موبر موهای زائد بدن خود را شیو و به هیچ عنوان از تیغ و ژیلت برای اینکار استفاده ننمایید، زیرا می تواند ویروس زگیل را به سایر نقاط بدن پخش کند. حدوداً 2 هفته پس از انجام عمل کرایو تراپی بهبودی حاصل می شود. برخی مراقبت های کلی را باید برای رسیدن به بهبودی کامل رعایت نمایید از جمله:

  • روزی دوبار از پمادهای التیام بخش و ترمیم کننده روی زخم خود استفاده نمایید.
  • تا زمان بهبودی کامل سعی کنید رابطه جنسی برقرار نکنید.
  • از کندن زائده ها پس از فریز خودداری نمایید؛ زیرا زگیل ها پس از زمانی در حدود یک هفته خودشان از بین می روند.
  • رعایت بهداشت ناحیه مورد درمان نیز بسیار حائز اهمیت است.

فریز زگیل تناسلی در کرج

هزینه فریز زگیل تناسلی در کرج

از آنجایی که در روش کرایو تراپی یا فریز زگیل تناسلی با توجه به اندازه و تعداد زگیل ها، تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت می باشد؛ لذا جهت مشخص شدن هزینه دقیق درمان باید در ابتدا توسط پزشک معاینه صورت گیرد.

ویژگی های بهترین مرکز فریز زگیل تناسلی در کرج

با توجه به اینکه فریز زگیل تناسلی روشی حساس می باشد که نیاز به دقت و تخصص کافی دارد، لذا باید توسط افراد ماهر و باتجربه انجام گیرد. بهترین مرکز فریز زگیل تناسلی در کرج باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • از مجهزترین ابزار و به روز ترین دستگاهها استفاده کند.
  • کادر درمان کلینیک باید با مراجعین رفتار مناسبی داشته باشند.
  • قیمت منصفانه یکی دیگر از شرایط بهترین مرکز فریز زگیل تناسلی در کرج می باشد.
  • کادر درمان کلینیک باید با حوصله و دقت کافی درمان زگیل های تناسلی را تا بهبودی کامل انجام دهند.
  • رعایت اصول بهداشتی یکی دیگر از مواردی است که یک کلینیک معتبر درمان زگیل تناسلی باید از آن برخوردار باشد.
  • موقعیت مکانی کلینیک مورد نظر جهت رفت و آمد مراجعین نیز دارای اهمیت است.

بنابراین برای انتخاب بهترین مرکز درمانی جهت از بین بردن زگیل تناسلی در کرج به مرکزی مراجعه نمایید که خصوصیات بالا را داشته باشد.

کلینیک تخصصی پوست و مو آنسه با مجوز رسمی و بهره مندی از کادر پزشکی متخصص و استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها در محیطی آرام و بهداشتی آماده خدمت رسانی به شما مراجعین گرامی است.

بیشتر بخوانید : لیزر بیکینی در کرج

بیشتر بخوانید : لیفت صورت با نخ در کرج

مشاوره رایگان در کلینیک آنسه

شرح کامل چگونگی فریز زگیل تناسلی در کرج در مطلب بالا ارائه شد. جهت درمان اصولی زگیل تناسلی می توانید از خدمات کلینیک آنسه در عظیمیه کرج بهره ببرید و در سریعترن زمان ممکن، این بیماری را درمان کنید.

شما می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان کلینیک آنسه، آگاهی کاملی در خصوص روش فریز زگیل تناسلی پیدا کنید. جهت آگاهی از تعرفه خدمات کلینیک آنسه با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

پانوشت : فریز زگیل تناسلی در کرج، کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج، بهترین کلینیک زیبایی در کرج