ویروس پاپیلومای انسانی یکی از رایج ‌ترین عفونت ‌هایی است که از طریق تماس جنسی منتقل می‌ شود و می ‌تواند به ایجاد زگیل تناسلی، سرطان مقعد، سرطان دهانه رحم، سرطان گلو و سرطان آلت تناسلی منجر شود. اگرچه درمانی براي بیماری موجود نیست، اما با روش‌هایی مثل کرایوتراپی می‌توان ضایعات زگیل تناسلی را درمان کرد. ىر ادامه این محتوا از سایت کلینیک آنسه به توضیحات لازم در ارتباط با کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج می پردازیم.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز تخلیه ژل در کرج

کرایوتراپی چیست؟

کرایوتراپی یک روش درمانی است که از سرمای شدید برای انجماد و از بین بردن بافت ‌های غیرطبیعی استفاده می‌کند. این روش معمولاً برای درمان بیماری‌ های پوستی و برخی از سرطان‌ ها استفاده می‌ شود. برای ایجاد سرمای شدید، موادی مانند نیتروژن مایع یا گاز آرگون استفاده می‌ شود.

یکی از روش‌های کرایوتراپی استفاده از نیتروژن مایع است که به عنوان رایج ‌ترین روش برای درمان زگیل ویروسی و سرطان پوستی شناخته می ‌شود. این ماده می‌ تواند دمای بافت را به حدود ۱۹۶- درجه سانتی ‌گراد کاهش داده و به عمق ضایعات نفوذ کند، که باعث از بین رفتن سریع ‌تر آن‌ها می‌شود.

روش دیگر استفاده از دی متیل اتر پروپان است که یک ماده مخصوص سرما درمانی است. این ماده می ‌تواند دمای بافت را تا ۵۷- درجه سانتی ‌گراد کاهش دهد و بسته به نوع ضایعه، بین ۱۰ تا ۴۰ ثانیه بر روی آن انجام می ‌شود.

روش سوم استفاده از کربن دی اکسید است که با انجماد شدن می‌ تواند دمای بافت را تا ۷۸- درجه سانتی‌ گراد کاهش دهد و به طور مستقیم بر روی ضایعات پوستی قرار گرفته و تاثیر خود را بر جای می ‌گذارد.

بیشتر بخوانید : پاک کردن تتو در کرج

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب عروسکی در کرج

کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج

کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج یکی از روش‌های اصلی برای درمان زگیل تناسلی است که توسط پزشکان متخصص انجام می ‌شود. در این روش، از سرمای شدید، مانند نیتروژن مایع با دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتی ‌گراد یا دی ‌اکسید کربن، برای انجماد و از بین بردن زگیل‌ ها استفاده می ‌شود.

در روش کرایوتراپی زگیل تناسلی، پزشک معمولاً از بی ‌حسی موضعی برای بیمار استفاده می ‌کند. این روش درمان حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد. اما اگر تعداد زگیل‌ ها زیاد باشد، ممکن است برای درمان کامل دو یا سه جلسه مورد نیاز باشد.

کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج

مراحل کرایوتراپی زگیل تناسلی در بهترین مرکز کرایوتراپی کرج

مراحل انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج به این شکل است:

  1. در مرحله اول، ناحیه مورد نظر به دقت معاینه می‌ شود تا نوع و اندازه زگیل‌ ها شناسایی شود. این معاینه معمولاً یک تا دو دقیقه طول می ‌کشد و تعداد و اندازه زگیل‌ ها بررسی می ‌شود.
  2. کرایوتراپی یک روش بی‌ درد و کم تهاجم است که بیشتر بیماران بدون نیاز به بی‌حسی آن را تحمل می ‌کنند. اما در صورت لزوم، پزشک ممکن است از بی ‌حسی موضعی استفاده کند.
  3. سپس، با توجه به اندازه زگیل، مقداری نیتروژن مایع به وسیله سواب پنبه‌ ای یا اسپری روی محل زگیل و اطراف آن اعمال می ‌شود تا زگیل‌ها منجمد شوند. در این مرحله، احساسی ملایم از سوزش ممکن است حس کنید. مدت زمانی که نیتروژن روی پوست می ‌ماند حدود 10 ثانیه است.
  4. بعد از پایان درمان، پوست قرمز می‌شود و ممکن است تاول بزند. سپس، یک زخم کوچک روی پوست ایجاد می‌شود که در طی 1 تا 3 هفته به طور طبیعی خواهد خوب شد.

مزایا و عوارض فریز زگیل تناسلی در کرج

مزایا کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج شامل موارد زیر می باشند:

  1. درمان در کوتاه‌ ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
  2. احتمال انتقال زگیل به سایر اندام‌ ها پایین است.
  3. تقریباً بدون درد است.
  4. جای زخم روی پوست نمی‌ گذارد.
  5. نیازی به بستری شدن ندارد و به شکل سرپایی انجام می ‌شود.
  6. عوارض آن محدود و کوتاه مدت هستند.
  7. روش غیرتهاجمی و بدون درد است و نیاز به بی‌ حسی ندارد.

عوارض کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج شامل موارد زیر می باشند:

  1. عوارض موقتی ممکن است شامل قرمز شدن، التهاب و تورم در چند ساعت اولیه پس از انجماد سازی شود که معمولاً ۲۴ ساعت بیشتر طول نمی ‌کشد.
  2. عوارض حاد ممکن است شامل تاول، درد شدید یا حتی سردرد باشد، به ویژه اگر شدت عارضه پوستی زیاد باشد یا عمل در مرکز غیرمعتبری انجام شود.
  3. عوارض ثانویه ممکن است شامل بی‌ حسی ناحیه درمان شده، خون ‌ریزی و عفونت باشد که معمولاً یک یا دو روز بعد از کرایوتراپی ایجاد می‌شوند.

کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج

مراقبت‌های بعد از کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج

بعد از جلسه کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج ، مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  1. شستشوی منظم: محل زخم را روزانه با آب گرم و صابون آنتی‌باکتریال بشویید، اما از شوینده‌های عطری و معمولی خودداری کنید.
  2. خشک کردن مناسب: زخم شسته شده را باز بگذارید تا به طور طبیعی خشک شود. اگر زخم دلمه بست، می‌توانید از وازلین غیرعطری استفاده کنید.
  3. تعویض پانسمان: پانسمان زخم را به‌موقع عوض کنید تا از عفونت جلوگیری شود.
  4. استفاده از ژل پترولیوم: برای حفظ رطوبت و جلوگیری از عفونت، ژل پترولیوم را بر روی زخم بزنید.
  5. مصرف دقیق داروها: آنتی‌بیوتیک‌ها را طبق تجویز پزشک و به موقع مصرف کنید.
  6. مراجعه مجدد به پزشک: برای معاینه دوباره و بررسی زخم، وقت ملاقات با پزشک را رعایت کنید.
  7. استفاده از پمادهای ضد تاول: برای درمان تاول، از پماد زینک اکسید یا کورتون موضعی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بوتاکس ارزان در کرج

بیشتر بخوانید: لیزر بیکینی در کرج

کرایوتراپی زگیل تناسلی در کلینیک آنسه

روش‌هایی مانند کرایوتراپی، لیزر، جراحی و فریز کردن زگیل تناسلی فقط زگیل‌ های بدن را حذف می‌ کنند و اثری بر ویروس اصلی زگیل تناسلی ندارند. تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه سالم، خواب کافی و کاهش استرس از مهم ‌ترین راه‌های پیشگیری و درمان ویروس زگیل تناسلی است. مصرف مواد غذایی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، نیز می‌تواند در پیشگیری از این عارضه مفید باشد.

انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج توسط پزشکان متخصص و در محیط ‌های تخصصی بسیار مهم است. حتی اگر این روش به نظر ساده می‌آید، اما باید توسط افراد متخصص انجام شود. بنابراین، انتخاب کلینیک و پزشک مورد اعتماد با دقت و شناخت کافی اهمیت دارد. بهترین راه برای اطمینان از انجام این روش به درستی، مشاوره آنلاین یا مراجعه حضوری به کلینیک آنسه است. در کلینیک آنسه، بهترین متخصص زگیل تناسلی یک برنامه درمانی را بر اساس نیازهای شما تنظیم می کنند.

بیشتر بخوانید : برای جلوگیری از زگیل تناسلی چکار کنیم؟

بیشتر بخوانید : تزریق واکسن گارداسیل اصل آمریکایی در کرج

بیشتر بخوانید : کرایوتراپی زگیل تناسلی در کرج، بهترین مرکز کرایوتراپی در کرج، برداشت زگیل تناسلی در کرج