مشکل مشترک بین خانم‌ها و آقایان ریزش مو می‌باشد که می‌تواند تا حد زیادی از جذابیت و اعتماد به نفس افراد بکاهد. ریزش مو از علل‌ مختلفی ایجاد می‌شود مثل عوامل وراثتی، تنش‌های عصبی و اضطراب یا حتی رژیم غذایی نامناسب. حتی گاهاً افراد با مبتلا شدن به بیماری‌های خاصی و استفاده از داروهای خاصی نیز دچار این مشکل می‌شوند. اما جای نگرانی نیست، دانشمندان توانسته‌اند تا روشی علمی برای این مشکل پیدا کنند به نام مزوتراپی مو. مزوتراپی مو راهکار درمان ریز مو و بهبود رشد آن محسوب می‌شود که روشی غیر تهاجمی و با جواب دهی بالاست.

راهکار درمان ریزش مو و بهبود رشد آن

مزوتراپی مو به عنوان روشی اعجاب انگیز برای حل مشکل ریزش موها می‌باشد. در این روش پزشک با تزریق مواد مفید به مو و کف سر کمک می‌کند تا ریزش قطع و رشد موها بهبود یابد. مزوتراپی مو به عنوان راهکار درمان ریزش مو و بهبود رشد آن با به جریان انداختن گردش خون در کف سر و رساندن مواد مغزی به موها درمان را انجام می‌دهد. قبل‌ترها از مزوتراپی فقط برای تسکین دردها استفاده می‌کردند اما امروزه کاربردهایی مثل کاهش چربی‌های اضافی بدن یا رفع سلولیت نیز دارد. با کمک این روش قادر خواهید بود تا ۹۰٪ از ریزش مو را درمان کنید.

مزوتراپی مو توسط پزشک در کرج

مزوتراپی فقط برای شما تقویت موها را به همراه خواهد داشت مگر این که این روش توسط غیر پزشک و با موادی بی‌کیفیت انجام شود. در این صورت شاهد عوارضی چون درد، سوزش، عدم جواب‌دهی مزوتراپی و… خواهید بود. ما برای انجام مزوتراپی مو توسط پزشک در کرج کلینیک زیبایی آنسه را معرفی می‌کنیم، چرا که این مرکز علاوه بر داشتن پزشکان متخصص، از مرغوب‌ترین مواد نیز استفاده می‌کند.

چطور موهایی سالم و ضخیم داشته باشیم؟

برای داشتن موهایی سالم باید سعی کنید تا در نگه‌داری آن‌ها تلاش کنید، سعی کنید از محصولاتی برای موها استفاده کنید که آسیب کمی به مو می‌زنند و حداقل میزان رنگ کردن مو و زدن مواد شیمیایی به مو را داشته باشید. این‌ها نکاتی هستند که به سلامت موها می‌انجامد ولی اگر به هر علتی دچار آسیب مو شدید، سعی بر رفع آن‌ها داشته باشید. مزوتراپی مو می‌تواند در این زمان به کمک شما بشتابد. این روش سبب می‌شود تا ساقه‌های آسیب دیده بهبود یابند و از ریزش تار مو جلوگیری کند.

چگونه با استفاده از روش مزوتراپی و تزریق هیر فیلر می‌توان موهایی زیبا و جوان داشت؟

هیر فیلر و مزوتراپی موها هر دو راهکار درمان ریزش مو و بهبود رشد آن هستند که با رساندن مواد مغذی مثل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و ترکیبات شیمیایی مفید سبب تقویت موها می‌شوند. بعد از دو جلسه که از این روش استفاده کنید قطعاً شاهد اثرات اعجاب انگیز آن‌ها خواهید بود و می‌توانید با تمدید هر ۶ ماه یک بار آن‌ها را دائمی کنید.

نحوه انجام مزوتراپی مو

پزشک به کمک آمپول مخصوص و سوزن استریل شده، محلولی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، ترکیبات شیمایی مغذی مو را مستقیماً به فولیکول مو تزریق می‌کند. این محلول  در یک مدت طولانی باعث می‌شود که هورمون DHT ترشح نشود و مو با سرعت بالاتری رشد پیدا کند. از دیگر ترکیباتی که در محلول مزوتراپی وجود دارد می‌توان به آنتی اکسیدان گلوتایتون، فاکتور رشد فیبروبلاست و فاکتور رشد اندوتلیال عروقی اشاره کرد. این ترکیبات هر کدام به ترتیب وظیفه‌ی تحریک سلول، رشد مو و رویش مجدد موها را بر عهده دارند. پزشک محلول را به لایه ای که مامش مزودرم است و بین چربی و بافت پوستی قرار دارد تزریق می‌کند.

راهکار درمان ریزش مو و بهبود رشد آن

مزوتراپی و کاشت مو

مزوتراپی مو به افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند بسیار توصیه می‌شود چرا که این روش با رساندن مواد مغزی به فولیکول‌ها و بالا بردن گردش خون در سطح سر باعث می‌شود تا موها رشد چند برابری داشته باشند. بعد از گذشت دو ماه از کاشت موهایتان و انجام مزوتراپی شاهد اثرات اعجاب انگیز آن خواهید بود.

کاربردهای دیگر مزوتراپی

  • درمان سلولیت
  • حذف چربی‌های اضافی بدن
  • درمان چربی پلک و لیپوم
  • درمان بیماری آلوپسی
  • جوانسازی پوست
  • درمان لک
  • اصلاح کانتور بدن
  • رفع جای زخم و اسکار

آیا مزوتراپی در دوران بارداری امکان پذیر است؟

به علت مواد خارجی و شیمیایی که در این درمان وارد بدن می‌شوند بهتر است از آن در دوران بارداری استفاده نکنید، زیرا این مواد وارد شده به سر ممکن است بر سلامت جنین و رشد کردن آن اثر سو بگذارد . بهتر است در این دوران از روش‌هایی که پزشک‌تان برای شما مجاز کرده بهره ببرید.

چه کسانی گزینه‌های مناسبی برای مزوتراپی مو هستند؟

  • کسانی که دچار اختلال تلوژن افلوویوم و ریزش موی ناشی از استرس هستند می‌توانند نتایج خوبی از مزوتراپی بگیرند.
  • کسانی که ساقه موی آسیب دیده دارند، که مزوتراپی به سلامت فولیکول موهایشان می‌انجامد.
  • کسانی که ریزش موی سکه‌ای دارند.

چه کسانی نباید مزوتراپی مو انجام دهند؟

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • بیماران مبتلا به ایدز
  • کسانی که مبتلا به سوزش قلب و ضربان قلب نامنظم هستند.
  • افراد دارای سابقه سکته مغزی
  • بیماران بیماری‌های مزمن مثل بیماری‌های عروق کرونر قلب یا اختلالات قلبی
  • کسانی که دیابتی و وابسته به انسولین هستند.
  • بیماران مبتلا به بیماری‌های خودایمنی

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی مو به عنوان راهکار درمان ریزش مو و بهبود رشد آن عملاً عارضه‌ی جدی‌ای به همراه نخواهد داشت مگر این که توسط پزشک غیر متخصص، بی سابقه و با مواد نامرغوب انجام شود. در این صورت ممکن است فرد را دچار سردرد، تهوع، تورم، سوزش، خارش و عدم بدست آمدن نتیجه‌ی مطلوب کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه بین تزریق ژل لب و جراحی

آیا اثرات مزوتراپی مو دائمی است؟

نمی‌توان گفت که با یک بار مزوتراپی مو برای درمان دیگر هیچ وقت دچار ریزش مو نمی‌شوید اما می‌توان گفت که با مراقبت بیشتر از مو پس از مزوتراپی و تمدید این روش هر چند وقت یک بار شاهد اثرات طولانی مدت خواهید بود.

مشاور رایگان کلینیک زیبایی آنسه

کلینیک زیبایی آنسه با برگزاری یک جلسه مشاوره رایگان قبل از انجام مزوتراپی مو به مراجعینش اثبات کرده است که این کار توسط پزشکانی حاذق و متخصص انجام می‌شود. شما در این جلسه می‌توانید با پزشک‌تان گفتو گو کنید و تعداد جلسات لازم برای بهبود موهایتان را مشخص کنید.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

راهکار درمان ریزش مو و بهبود رشد آن چیست؟

مزوتراپی مو به عنوان یک راهکار مفید درمانی برای کسانی ست که دچار ریزش مو شده‌اند. این روش با رساندن ترکیبات مغذی به مو آن‌ها را تقویت می‌کند.

مزوتراپی مو در دوران بارداری امکان پذیر است؟

بهتر است در این دوران از روش‌هایی که پزشک‌تان مجاز کرده استفاده کنید. مزوتراپی مناسب برای دوران بارداری نیست، زیرا در این روش مواد شیمیایی وارد بدن می‌شود که این مواد می‌توانند برای جنین مضر باشد.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو معمولاً عوارضی ندارد. مگر این که توسط غیر متخصص یا با مواد بی‌کیفیت انجام شود. سردرد، تهوع، سوزش، خارش و... عوارضی هستند که در این موارد پیش می‌آیند.

پانوشت: راهکار درمان ریزش مو و بهبود رشد آن, عوارض مزوتراپی مو, کاربردهای دیگر مزوتراپی مو, مزوتراپی مو در دوران بارداری, مزوتراپی مو توسط پزشک در کرج