ژل لب از جنس اسید هیالورونیک می‌باشد که در سنین جوانی ترشح بیشتری از آن در بدن وجود دارد‌. وظیفه‌ی این ماده برجسته کردن و نرم کردن بافت لب‌ها می‌باشد. در صنعت پزشکی در ترکیبات ژل لب از هیالورونیک اسید استفاده کرده‌اند تا بتوانند به کمک آن موجب بهبود ظاهر لب و افزایش حجم آن‌ها شوند. ژل‌ها قابلیت آن را دارند تا اصلاحتی مثل برجستگی لب‌های نازک، حالت دهی به لب‌های صاف، رفع چین و چروک دور لب و متقارن سازی لب‌های نامتقارن را انجام دهد. با انجام این اصلاحات قطعاً به بالا رفتن اعتماد به نفس‌تان کمک کرده‌اید. از این روش در صورتی که از سلامت جسمی برخوردار هستید می‌توانید استفاده کنید. اما سوالی که برای افراد زیادی پیش می‌آید این است که آیا امکان تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی وجود دارد؟ در ادامه مقاله به این سوال جواب خواهیم داد.

تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی

به طور رسمی و قطعی تا به حال هیچ گونه آسیبی برای تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی مشخص نشده است. خانم‌های باردار و شیرده نیز می‌توانند از این روش درمانی و زیبایی استفاده کنند، اما بهتر است که آن را به تعویق بیاندازند. مواد خارجی که از طریق سوزن‌ها با عنوان ژل وارد بدن می‌شوند ممکن است جنین به طور صحیحی رشد نکند، اما همانطور که گفتیم این مسئله اثبات شده نمی‌باشد. از همین رو پزشکان معتقدند که بهتر است درمان‌های زیبایی‌تان را تا پایان دوران شیردهی یا بارداری به تاخیر بیندازید.

خطرات احتمالی تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی

عوارض در افراد باردار به صورت عفونت، خون ریزی، واکنش‌های آلرژیک یا آسیب به جنین می‌باشند. و در خانم‌های شیرده نیز باید بگوییم ممکن است مواد شیمیایی از تزریق شیر به بدن کودک وارد شود و کودک را دچار عارضه کند. احتمال وجود این عارضه‌ها صددرصدی نیست، اما با وجود همان درصد کم نیز پزشکان معتقدند که تا پایان دوره بارداری و شیردهی عمل‌ها و روش‌های زیبایی را انجام ندهید.

بهترین مرکز برای تزریق ژل لب در کرج

چه کسانی اصلاً نباید تزریق ژل لب را انجام دهند؟

  • افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی
  • افرادی که به ژل و فیلرها حساسیت دارند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی مانند MS
  • افراد مصرف کننده داروهای رقیق کننده خون
  • افراد دیابتی

تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی

حساسیت به ژل لب در دوران بارداری

در دوره‌ی بارداری سیستم کلی بدن خانم‌های دچار تغییراتی می‌شود و نسبت به زمان‌های دیگر حساس‌تر است. به همین دلیل وقتی ژل لب تزریق می‌شود، به دلیل وجود مواد شیمیایی در ترکیباتش ممکن است سبب بروز حساسیت‌هایی شود. این حساسیت به صورت علائمی مثل تورم، قرمزی، خارش پوست ظاهر خواهند شد.

فرق فیلر لب و ژل لب در چیست؟

در نگاهی کلی می‌توان گفت که هر دوی آن‌ها جزو پر کننده‌های لب و صورت می‌باشند، اما فیلر مجموعه‌ای از تمامی پرکننده‌ها ست ولی ژل لب فقط یک نوع از آن می‌باشد.

آیا تزریق ژل لب روشی امن است؟

ژل لب از ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید ساخته شده است. هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود و با بدن انسان کاملاً سازگار است. در صورتی که تزریق ژل لب توسط پزشک و در یک مرکز معتبر انجام شود، کاملاً بی‌خطر و امن برای‌تان خواهد بود.

چگونه ورم پس از تزریق ژل لب را کاهش دهیم؟

برای این که میزان ورم‌تان کاهش پیدا کند بهتر است مصرف نمک را تا حد زیادی کاهش دهید، تا ۲۴ ساعت فعالیت‌های سنگین نکنید، سرتان را پایین نگیرید و کمپرس یخ را به آرامی روی لب‌ها قرار دهید. با این راهکارها قطعاً میزان قابل توجهی از ورم لب‌هایتان کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: کدام مرکز در کرج لیزر با دستگاه تیتانیوم ۲۰۲۳ را انجام می‌دهد؟

آیا امکان خارج کردن ژل لب از وجود دارد؟

بله، هر زمان که احساس نارضایتی کردید می‌توانید هم به صورت دستی و هم از طریق تزریق آنزیم به لب‌هایتان ژل را تخلیه کنید. قابلیت برگشت پذیر بودن ژل لب بهترین مزیت این روش زیبایی نسبت به روش‌های دیگر است.

مشاوره رایگان کلینیک زیبایی آنسه

برگزاری یک جلسه مشاوره رایگان از امتیازهایی است که کلینیک زیبایی آنسه در کرج برای مراجعینش در نظر گرفته است. افراد می‌توانند در این جلسه از پزشک سوالاتی درباره‌ی تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی و از این قبیل سوالات بپرسند. پزشکان کلینیک زیبایی آنسه نیز به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی خواهند کرد، تا با آگاهی کامل تزریق را انجام دهید.

تماس بگیرید

مشاوره کاملاً رایگان است!

آیا تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی امکان پذیر است؟

در دوران بارداری و شیردهی نیز می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید تا باعث زیبایی و اعتماد به نفس‌تان شود. اما باید بگوییم که توصیه پزشکان در دوران عدم انجام هر گونه تزریق و عمل زیبایی است.

آیا امکان خارج کردن ژل لب وجود دارد؟

بله. می‌توانید به کمک آنزیم‌ها ژل را درون بافت تجزیه کنید. و یا به کمک دست و توسط پزشک ‌آن‌ها را از لب خالی کنید.

فرق فیلر لب و ژل لب در چیست؟

فیلر لب مجموعه‌ای همه‌ی پر کننده‌ها می‌باشد. ژل لب یک نوع از فیلرها است.

پانوشت: تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی، چه کسانی اصلاً نباید تزریق ژل انجام دهند، آیا تزریق ژل لب روشی امن است، فرق فیلر و ژل لب چیست